Promp, pupper og PHS

Blant 52 sider lettkledde «babes» og en 5-sidersintimreportasje om promping, finner du sannelig annonsen fra Politihøgskolen.

Blant 52 sider lettkledde «babes» og en 5-sidersintimreportasje om promping, finner du sannelig annonsen fra Politihøgskolen,som søker deg som «tenker annerledes når andres tanker låser seg».

Det vil si; annonsen står på motsatt side av reportasjen om«psyko-sirkuset», hvor en naken mann blir utsatt for det enkelte vil menefortoner seg som unormal behandling av genitalia.

Omdømme

PHS inngår nå i Samordna Opptak og endrer søknadsfristen.Dette skjer samtidig som Regjeringen har økt opptaket betydelig til 552 plasserneste høst. PHS har derfor økt antall annonser i trykte medier - derav «Norgesstørste livsstilsblad for unge menn», FHM, også kalt «en yngre utgave av ViMenn». PHS søkte annerledestenkende både i september og oktober.

For Him Magazine markedsfører seg til gutter, som også kanse (svært) lettkledde «kjendisbabes», lese om promping, damer, livsstil, uteliv- og enda en solid dose lett påkledde damer. Det er utvilsomt enkelte tankersom låser seg når man blar gjennom publikasjonen, men kanskje PHS leter etteren leser som klarer å fokusere på de seriøse artiklene om gadges, sport ogunderholdning?

- Markedsmessig er annonsen riktig plassert i bladet fordiden når kjernelesere mellom 20 og 30 år, men omdømmemessig er nok ikke dette etriktig segment for oss, sier kommunikasjonssjef Torill Gulbrandsen tilPolitiforum. Hun skal for neste år «se gjennom medieplanen på nytt».

Det er mediebyrået som PHS bruker til sin annonsering somhar funnet ut at FHM egnet seg til å treffe nevnte målgruppe. Medieplanen frabyrået er for øvrig godkjent av PHS, så ansvaret ligger i Slemdalsveien.

Jenteblader

PHS-annonser er det også å finne i mer typiske jentebladersom Det Nye og Henne. Mediebyrået har plassert annonser i DagbladetFredag/Sportsmagasinet, Forsvarsforum, FilmMagasinet, Univer­sitas - og FHM.

Siden 1995 har FHM hatt en årlig avstemning om de «100 mestsexy kvinnene i verden». Pamela Andersson er for øvrig en gjenganger i disseavstemningene.
Den norske versjonen selges månedlig i 54.146 eksemplarer(2007) og har 263.000 lesere.
I 2009 kan det være meget stor sjanse for at PHS velgeromdømme foran marked når annonser skal plasseres, dersom vi forstårkommunikasjonssjefen korrekt.
- Bladet når veldig mange unge menn og kvinner som ennå ikkehar bestemt seg for hvilken utdannelsede skal velge, sier redaksjonssjef Tomas Strzelecki i FHM, som er sikker på atFHM-leserne vil sette sitt tydelige preg på neste års «Storbergs-kull»...

Til toppen