Ludens Reklamebyrå er ansvarlig for kampanjen.

I siste halvdel av februar går Politiets Fellesforbund ut med tidenes mediekampanje med hovedfokus på høyere lønn til politiet

Publisert Sist oppdatert

Ludens Reklamebyrå er ansvarlig for kampanjen.

Ifølge informasjonsrådgiver, Gry Jorunn Holmen i Politiets Fellesforbund, var det meget stor interesse for å få PF på kundelista. Totalt ble åtte av landets reklamebyråer invitert inn i en pitch, hvor tilslutt Ludens Reklamebyrå ble valgt.

- Byråene som var med i konkurransen var meget ivrige. Ingen takket nei til å stille og alle ga tydelig inntrykk at vi var en kunde de gjerne ville jobbe med, noe som selvsagt er hyggelig og ikke minst et tegn på at PF regnes som en profesjonell organisasjon med en god sak i denne sammenhengen, sier Gry Jorunn Holmen.

Byråleder Tor Bertheussen i Ludens er selvsagt meget fornøyd med å få Politiets Felleforbund som oppdragsgiver og innrømmer at det ligger mye prestisje i bransjen å få en slik kunde.

- Dette er en kunde hele reklame-Norge gjerne skulle hatt. Derfor er vi selvsagt stolte over å bli foretrukket, sier Tor Bertheussen.

- Hva synes du om lønnsnivået i politiet?

- Vi ante ikke hva lønnsnivået var, og jeg innrømmer at jeg ble vanvittig forbauset da jeg hørte hvor lavt det var. Jeg synes det er skammelig av myndighetene at det ikke blir gjort noe med lønningene til politifolk. Det er svært hyggelig å lage reklame for en organisasjon som PF som er så tydelige på hva de ønsker og som er godt drevet. Vi lærer også mye av å jobbe med PF som kunde, svarer Bertheussen.

I tillegg til Ludens er Gambit Hill & Knowlton hyret inn på PR-siden.

Powered by Labrador CMS