Lønn og regnskapssenter
Alternativene som ble vurdert
Alternativ 0+
Lønn og regnskap organisert i nye politidistrikter.
- Bemanningsbehov: 86 regnskapsmedarbeidere, 66 lønnsmedarbeidere
- Reduksjon i bemanning: 46
- Implementeringskostnad: 3,6 millioner
- Omstillingskostnad: 12,2 millioner
- Økt årlig driftskostnad: 1,06 millioner
- Besparelse over 15 år: 388 millioner
Det er knyttet lav risiko til beregningene i denne løsningen.
Alternativ 1
Lønn og regnskap organisert i Politiets Fellestjenester (PFT) og lokalisert i nye politidistrikter.
- Bemanningsbehov: 86 regnskapsmedarbeidere, 66 lønnsmedarbeidere
- Reduksjon i bemanning: 46
- Implementeringskostnad: 4,1 millioner
- Omstillingskostnad: 12,2 millioner
- Økt årlig driftskostnad: 1,7 millioner
- Besparelse over 15 år: 378 millioner
Det er knyttet lav risiko til beregningene i denne løsningen.
Alternativ 2 - VALGT
Lønn og regnskap organisert i Politiets Fellestjenester (PFT) og lokalisert i sentral enhet.
- Bemanningsbehov: 82 regnskapsmedarbeidere, 60 lønnsmedarbeidere
- Reduksjon i bemanning: 56
- Implementeringskostnad: 5,7 millioner
- Omstillingskostnad (treårig): 15,2 millioner
- Økt årlig driftskostnad: 3,55 millioner
- Besparelse over 15 år: 439 millioner
Det er knyttet moderat risiko til beregningene i denne løsningen.